Des de 1970 el nombre de dones analfabetes ha disminuït. En 1982 el nombre total de dones analfabetes a Espanya era d'un 10,3%. Aquest nombre es va veure reduït al 7% en 1992, gràcies a la Llei General d'Educació de 1970 que declara que l'ensenyament a Espanya era obligatori i gratuït i que el dret de tots els espanyols a l'educació no podia ser objecte de discriminació.
En la década dels 80, el nombre de dones amb estudis mitjans o formació professional també ha augmentat, així com el de dones amb titulació superior. Encara que hi ha menys dones que homes matriculades a les universitats, elles tenen un percentatge superior en quant a l'acabament d'estudis es parla. Aquesta situació està lligada a l'àmbit familiar: la formació dels homes està lligada a estudis de curta duració (és a dir, es relaciona normalment amb aquest tipus d'estudis), més pràctics, i els estudis de les dones estan lligats a majors períodes d'escolarització; els hòmens estudien carreres curtes per a treballar quan més prompte possible (una carrera llarga implica més estudis). També podem destacar que hi ha un major nombre de dones titulades en Humanitats que en Enginyeries, la qual cosa es deu als patrons imposats per la societat, que encara continuen vigents a l'hora d'escollir els estudis; les dones es dediquen a estudiar carreres dirigides a les lletres, mentres que els hòmens a les ciències.
Font d'informació: http://centros5.pntic.mec.es/ies.parque.de.lisboa/alumnos2001/41.htm
Entrada redactada per Marina
No hay comentarios:
Publicar un comentario